banner103

İsveç devlet televizyonu SVT; Çin'i takmadı

İsveç devlet televizyonu SVT, Çin'in Stockholm Büyükelçiliği tarafından kendilerine yapılan baskıyı kabul etmediklerini belirterek gazetecilik ilkelerine göre hareket ettiklerini ifade etti.

İsveç devlet televizyonu SVT; Çin'i takmadı

Doğu Türkistan'da Çin tarafından esir kampında 4 ay zorla tutulan Doğu Türkistan asıllı Sayragul Sauytbay, esir kampında kaldığı sürede Çin zulmünü İsveç devlet televizyonu SVT'ye anlattı.

Sauytbay, kampta Çin Komünist Partisini öven cümlelerin kendilerine ezberletildiğini ileri sürerek, "Bütün geçmişimizi, kültürümüzü inkar etmemizi istiyorlardı. Her şeye Çin Komünist Partisi sayesinde sahip olduğumuzu söylüyorlardı. Onları öven marşları ezberletiyor ve teşekkür ettiriyorlardı." ifadelerini kullandı.

Bu haberin yalan olduğunu öne süren Çin'in Stockholm Büyükelçiliği Doğu Türkistan asıllı Sayragul Sauytbay'ın yalan söylediğini ve Uygur Müslümanlarının Çin'de rahat bir şekilde yaşadığını öne sürdü. İsveç devlet televizyonun bu yalanlara geçit verdiğini savunan Çin Büyükelçiliği SVT'nin anti Çin propagandayı bırakmasını tavsiye etti.

SVT'nin Haberler Müdürü Charlotta Friborg, Çin'i eleştirilerini haksız olduğunu ve normal yayınlarına devam edeceklerini belirtti.

Doğu Türkistan asıllı Sayragul Sauytbay'ın türkçe haberini okumak için tıklayın!

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner4

banner6