Ercan Seçilmiş tarafından 2009 yılında Malmö Triangle adlı alışveriş merkezinde seyahat acentesi olarak kurulan Mixx Travel, 2014 yılında kendi tur paketlerini organize ederek tur operatörü olma yolunda ilk büyük adımını atmıştır. 2015 yılında ise kendi web sitesi www.mixxtravel.se üzerinden tatil paketlerini satmaya başlamıştır. İlk yıl Kopenhag ve Stockholm’den Antalya yönüne 4.400 yolcu planlamış fakat yıl sonunda beklentileri aşarak 6.800 yolcu ile yılı tamamlamıştır. Ercan bey, aynı yılın sonunda yerel acenteden aldığı hizmetin yetersiz kaldığını düşünerek, Mixx Seyahat adıyla Alanya merkezde kendi incoming şirketini kurmuştur. Yıllar içerisinde çeşitli sınamalar ve zorluklarla karşılaşan Ercan Bey, 2023 yılında 100.000 yolcuyu Antalya ve Ege kıyılarımıza götürmeyi planlıyor. O yılları ve süreç içerisinde yaşadığı zorlukları bir de kendisinden dinleyelim:

“Şirketimiz için en büyük sınama, 2016 yılında toplam 12.000 koltuk planladık. Fakat ne yazık ki 15 Temmuz hain darbe girişimi meydana geldi ve sezonu 9.000 koltuk ile tamamlayabildik. Ardından 2017 yılında 17.500 koltuk ile normale döndük ve 2019 yılında ise 23.000 koltuk seviyesine ulaşarak başarılı sezonlar geçirdik.

İkinci en büyük sınama ise 2020 yılında Çin’de patlak veren Korona salgını oldu. 40.000 koltuk planladık ancak pandemi nedeniyle tüm tur operatörleri gibi planlarımızı iptal etmek zorunda kaldık. Pandemiyle birlikte tüm tur operatörleri paketlerini iptal etti, çoğu para iadesi yapmak yerine ileri tarihli seyahat çeki gibi geçici çözümler sunarken, biz Mixx Travel ailesi olarak tüm misafirlerimizin paralarını eksiksiz olarak 14 gün içerisinde iade ettik. Dolayısıyla bu seneyi bir kayıp olarak değil, Mixx Travel marka ve imajına büyük bir katkı olarak görüyorum.

Ayrıca 2020 yılında İsveç ve Norveç merkezli Turkietresor ve Tyrkiareiser tur operatörlerini bünyemize katarak, bu ülkelerdeki varlığımızı güçlendirdik. 2021 yılında Türkiye yönüne tur operatörleri için seyahat yasağı olmasına rağmen İsveç Tur Operatörleri Birliği ve Seyahat Sigorta Fonu bünyesinde girişimde bulunarak Haziran’ın ilk haftasında ilk tur operatörü olarak İsveç’ten Türkiye paketleri satmaya başladık.

2022 yılında mevcut destinasyonlarımız Antalya, Alanya, Side ve Kemer’e Bodrum ve Marmaris gibi Ege ilçelerini de ekleyerek toplamda 65.000 kapasiteli bir operasyon planladık. İlk aylar Ukrayna savaşı gibi nedenlerle biraz sancılı geçse de, ekim sonu itibariyle paketlerimizin %95 ‘ini sattık.

İsveç'te yaşlı nüfus istihdamı 20 yılda ikiye katlandı İsveç'te yaşlı nüfus istihdamı 20 yılda ikiye katlandı

Mixx travel için önemli olan misafirlerimizin memnuniyetidir, bunun için sahadaki çalışanlarımıza ve otelci dostlarımıza önemli roller düşmektedir. Bu yıl ilk defa devletimizin sunduğu birlikte reklam desteğinden de faydalanarak tanıtımlarımızı artırdık.

2023 için hedeflerimizi belirlerken önümüzde zor bir dönem olduğunun farkındayız. Dünya bir krizin eşiğinde ve Avrupa da bundan nasibini alacak. Enflasyon, işsizlik, enerji maliyetlerinin artması, kişisel ve kamusal tasarruf tedbirleri, insanları tatil harcamalarında kesinti yapmaya sevk edecektir. Ayrıca Avrupa Birliği sınırları içinde tatil yapılmasının bir takım politikalarla desteklendiği yönünde gözlemler yapıyoruz; ancak yine de rekatbetçi fiyatlarıyla Türkiyemizin bir adım önde olacağını düşünüyoruz. Piyasada malum şirketin iflası ile oluşan boşluk nedeniye Kuzey Avrupa ülkelerinden Türkiye yönüne toplam koltuk sayımızı 100.000 olarak planladık.

Ayrıca deniz-kum-güneş tatillerine ilave olarak Mixx Golf adlı markamızla Türkiye için 2023 yılında 3.000 kişilik golf operasyonu yapmayı planlıyoruz. Kaliteden ödün vermeden fakat ihtiyaçlara da yanıt veren başarılı bir Türk tur operatörü olarak futbol grupları, kültür turları ve city break diye tabir edilen haftasonu gezileri, padel tenis ve kış sporlarında da ülkemizin olanaklarını değerlendirerek faaliyetlerimizi artırmayı arzuluyoruz.

2023 erken rezervasyon dönemi başlamıştır, bir turizmci olarak hemşehrilerime tavsiyem önümüzdeki yıl uçak ve otel fiyatlarının artması bekleniyor tatillerini ne kadar erken alırlarsa o kadar tasarruf ederler. Hemşehrilerimizden beklentimiz tatil planlarını yapmadan önce bizim websitemiz www.mixxtravel.se üzerinden paket turları incelemeleridir. ”