banner114

Covid-19 aşısından sonra vefat eden doktorun ölüm nedeni araştırılıyor

banner54

Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) Covid-19 aşısı olduktan bir hafta sonra hayatını kaybeden doktorun ölüm nedeni araştırılıyor.

Covid-19 aşısından sonra vefat eden doktorun ölüm nedeni araştırılıyor

Tıbbi denetim operasyonlar Müdürü Darren Caprara, ofisinin Dr. Gregory Michael'ın ölümünü araştırmak için Florida Sağlık Bakanlığı ve ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi (CDC) ile birlikte çalıştığını söyledi.

Doktorun, "19 Aralık'ta aşılandığını ve 3 Ocak gün sonunda öldüğünü" söyleyen Caprara, henüz ölümünün aşı ile bağlantılı olup olmadığının bilinmediğini de bildirdi.

CDC'den bir sözcüde e-posta ile yaptığı açıklamada, "Florida'da vefat etmeden yaklaşık iki hafta önce Pfizer-BioNTech aşısı olan bir kişinin ölümünden haberdar olduklarını" doğruladı.

Ayrıca ölen doktorun son 15 yıldır Miami Beach'teki Mount Sinai Tıp Merkezinde çalışan 56 yaşında bir kadın doğum uzmanı olduğu belirtildi.

Pfizer da araştırdığını bildirdi

Pfizer da yaptığı açıklamada, "Pfizer ve BioNTech, bir sağlık uzmanının aşının ilk dozunu aldıktan on altı gün sonra öldüğünden haberdar" dedi.

"Bu, vücudun kanı pıhtılaştırma ve iç kanamayı durdurma kabiliyetini azaltan bir durum olan, trombositopeninin oldukça sıra dışı görülen bir klinik vakası" açıklamasını yaptı.

Şirket ayrıca "Bu vakayı aktif bir şekilde araştırıyoruz, ancak şu anda aşıyla doğrudan bir bağlantısı olduğuna inanmıyoruz" dedi.

'Alerjik reaksiyonun ötesinde ciddi yan etki görmedik'

CDC yetkilileri ise gazetecilere verdiği demeçte, 29 şiddetli alerjik reaksiyon vakasının ötesinde koronavirüs aşılarına karşı endişe verici şiddetli yan etkiler görmediklerini duyurdu.

CDC'ye göre, ABD'de 5,3 milyondan fazla kişi ilk doz Covid-19 aşısını vuruldu.

YORUM EKLE
YORUMLAR
HACI
HACI - 2 ay Önce

Biontec çok riskli gibi geliyor. Bence geleneksel aşı teknolojisi daha güvenli. İnaktif aşılar daha az riskli ve bildiğimiz aşılar

SIRADAKİ HABER

banner4

banner6